• Bilder från bud...
Val 2014

Bilder från budgetdebatten

10-11 juni var det budgetdebatt och inte mindre än 16 av våra fullmäktigeledamöter var uppe i debatten och kämpade för vår budget ”Ett Västra Götaland för alla – inte bara för några få”.

Som våra debattörer kämpade. Så många vassa formuleringar och tydliga replikskiften med den blågröna politiska ledningen.

Här kan du se måndagens och tisdagens debatt i efterhand.

Den blågröna budgeten som nu kommer att gälla 2020 står helt utan verktyg för att klara de utmaningar vården står inför. Den nära vården måste byggas ut och på sjukhusen måste vårdköerna arbetas bort och alla vårdplatser öppnas som är stängda för att det fattas personal. Vår budget har med sin 30 öres skattehöjning utrymmet för att göra alla dessa satsningar. Och för kollektivtrafiken är vi det enda parti som har satsningar på utökad trafik på landsbygden och att stoppa höjningen av biljettpriserna så att det nya zonsystemet som ska börja gälla 2020 får den offensiva start det behöver för att locka fler att ställa bilen och åka kollektivt.