• En färdig valpl...
Val2018

En färdig valplattform

Efter en lång process har Vänsterpartiet Västra götaland nu klubbat igen sin valplattform för valet 2018. Det är en valplattform som fokuserar på att skapa en jämlik region, en region för alla inte bara några få.

I valplattformen finns politiska visioner och förslag som att tandvården ska ingå i högkostnadsskyddet och som att sluta höja biljettpriserna på kollektivtrafiken och arbeta för att det ska bli billgare att resa kollektivt. Valplattformen innehåller också satsningar på järnvägen, utbygnad av befintlig likväl som att bygga ny och skapa fler tågstop.

Ett stort fokus ligger också på vården som är ett av regionens stora uppdrag. Vi vill bland annat se sex timmars arbetsdag för regionasntällda inom vården men också inom service, så som kök och städ. Vi behöver också satsa på den nära vården, regionen måste bindas samman och du har rätt till bra vård oavsett var i regionen du bor.

Nu kan du läsa hela valplattformen här på vår hemsida, den finns också på respektive distrikts expedition.