En veckas valrörelse

Måndag 18 augusti. Vänsterpartiet ordnade en kollektivtrafikdag där vänsterpartister från hela regionen pratade kollektivtrafik med väljarna och sedan samlades på Drottningtorget i Göteborg där det spelades musik och Carina Örgård höll ett tal.

image

Onsdag 20 augusti. Vänsterpartiet Västra Götaland presenterade vår valplattform där vi bland annat pekade ut förslagen om avgiftsfri primärvård och förslaget att höja ingångslönerna för vårdpersonalen. Egon Frid fick uttala sig i Skaraborgs Läns Allehanda under rubriken ”Vänsterpartiet prioriterar tydligt”, Jan Alexandersson blev intervjuad i P4 Väst och utveckla våra tankar om avgiftsfri primärvård. Anita Spjuth uttalade sig i  Borås tidning om främst den avgiftsfria primärvården.

Lördag 23 augusti. Vänsterpartiet ordnade nationell valupptakt mitt i en av landets rödaste valkretsar Majorna. Flera av kandidaterna till regionfullmäktige syntes i skaran på över 1000 människor som lyssnade på bland annat Jonas Sjöstedt, Rossana Dinamarca, Kajsa Grytt, Femtastic och Mohammed Ali. Här kan du se lite bilder från en eftermiddag med mycket folk och fantastisk stämning.

Kommande evenemang
  1. Regionlördag!