• Valet 2018

Valet 2018

Vänsterpartiet Västra Götaland går till val på en politik som är till för alla. De samlade rikedomarna i världen och i Sverige har aldrig varit större än de är nu. Ändå är skillnaderna mellan oss större än på många år. Vi ser att det finns möjlighet att göra saker annorlunda och vi har förslagen för att ta oss dit.

Det finns flera sätt att engagera sig i valet 2018.

Ett enkelt sätt är att dela Vänsterpartiets inlägg och politik på Facebook och andra sociala medier. Vänsterpartiets regionarbete och regionpolitik kan du följa på Facebook Vänsterpartiet Västra Götaland.

Ett annat sätt att engagera sig är att delta i våra utåtriktade aktiviteter. Regionan har under valrörelsen Fem röda lördagar. Då träffas vi ute på gator och torg, pratar politik och umgås med varandra och våra väljare. Kolla in vår kalender för mer information om tid och plats.

Regionens politik är en del av en helhet. När vi går ut i valrörelsen gör vi det tillsammans med partiföreningarna (kommunerna). Partiföreningarna finns indelade i fem distrikt. Är du inte aktiv i ditt distrikt och din förening så kan det vara bra att börja med att kontakta dem. De har många roliga aktiviteter under valrörelsen.

Sist men inte minst, vill du engagera dig, bli medlem. Vänsterpartiet är ett parti som ökar både i opinionsmätningarna men också i medlemsantal. Vi är många nu som ser att det finns ett behov av ett annat samhälle och att vi också har möjlighet att genomföra det.

Vill du veta mer om den politik som vi går till val på så kan du läsa vår valplattform för valet 2018.
De som kandiderar till uppdrag i regionen kommer från fem olika valkretsar och våra kandidater finns samlade här.